Pokyny pro vypracování a prezentaci příspěvků
Vypracování příspěvku
- Při vypracování práce dbejte sdělení katedry k vypracování diplomové práce (ke stažení zde). Důrazně doporučujeme dohodnout se před započetím psaní na konzultaci s garantem tématu (jméno garanta Vám bude sděleno po přihlášení na seminář). V druhé polovině února také proběhne setkání přihlášených, na kterém si projedeme blíže organizaci semináře a pokyny k vypracování příspěvku.
- Při psaní dodržte formát vzorového příspěvku (ke stažení zde).
- Nadpisy pište tučně, nepoužívejte formátování pro nadpisy, tj. neformátujte jejich číslování.
- Součástí práce, jak plyne i ze vzorového příspěvku, je resumé (abstrakt). Rozsah resumé je od půl do jedné normostrany. V resumé autor formuluje klíčovou právní otázku, kterou v příspěvku řeší, a závěr, ke kterému dospěl.
Odevzdání příspěvku
- Práci zasílejte klara.hurychova@prf.cuni.cz, a to v tomto formátu:
- a) Vlastní práci ve formátu Word s názvem prijmeni_dve slova z názvu tématu dostatečně vystihující téma (např. novak_druhy_podilu.doc). Nepoužívejte v názvu souboru diakritiku a mezery.
- b) Resumé ve formátu Word s názvem prijmeni_resume_2020 (napr. novak_resume_2020.doc)
- c) Vlastní práci ve formátu pdf se stejným názvem jako podle písm. a) (např. novak_kauza_lafata.pdf)
- Dodržení výše uvedených pokynů je důležité pro hladkou administraci Vašich příspěvků. Hromadné ukládání příspěvků bude zajištěno prostřednictvím FB skupiny/ Moodlu.
- Apelujeme na Vás, abyste příspěvky odevzdali včas; tím přispějete k tomu, že se na Vaše vystoupení budou mít ostatní dostatek času připravit, což povede k erudovanému průběhu diskuse.
Prezentace příspěvku
- Podrobný program, včetně rozpisu přednesu jednotlivých příspěvků, bude po odevzdání všech příspěvků vyvěšen na této webové stránce a v diskusní skupině na Facebooku.
- Apelujeme na Vás, abyste v případě, že se na seminář přihlásíte, se jej zúčastnili po celou dobu jeho konání.
- Cílem Vaší prezentace je představit ostatním účastníkům hlavní teze a myšlenky práce, a to vlastními slovy a, pokud možno, poutavě. Při tom je možné nahlížet do poznámek, příspěvek však nelze číst.
- Délka ústní prezentace příspěvku (referátu) nesmí překročit 15 minut, může být i kratší. Po uplynutí tohoto limitu moderátor odejme studentovi slovo, i kdyby referát nebyl dokončen. Je proto dobré prezentaci doma „nanečisto“ vyzkoušet, včetně časového harmonogramu.
- Na místě bude k dispozici notebook a projektor. Ústní referát je tak možné doprovodit počítačovou prezentací. Taková prezentace nicméně není povinná. Prezentace by měla pomáhat Vašemu přednesu, nikoli ho zhoršovat.
- Referáty nebudou přerušovány dotazy ani diskusí.
- Teprve po vyslechnutí referátu, resp. více referátů tematicky k sobě přiřazených dle programu, proběhne diskuse účastníků, během níž bude možné klást i doplňující dotazy, a v níž bude dán prostor pozorovatelům na vyjádření vlastních postojů ke zkoumaným otázkám.
- Po ukončení diskuse moderátoři zhodnotí písemnou práci i ústní referát. Hodnocení poté mohou připojit i jednotliví účastníci. V závěru semináře účastníci v tajném hlasování rozhodnou, které vystoupení se jim nejvíce líbilo; vítězové budou odměněni.